Montag, November 27, 2006

معرفی نرم افزار Tor جهت شکستن سانسور اینترنتی نظامهای اسلامی و کمونیستی

معرفی نرم افزار Tor جهت شکستن سانسور اینترنتی نظامهای اسلامی و کمونیستی
پیشگفتار

مبارزه با سانسور اینترنتی همواره از آرمانها و افتخارات تارنمای افشا بوده و هست. در این راستا معرفی آخرین تکنولوژی ها و برنامه ها برای عبور از فیلتر نظام های کمونیستی و اسلامی نیز همواره در نظر ما بوده است. به نظر میرسد نرم افزار Tor راه حلی عالی و غیر قابل سانسور شدن توسط نظامهای کمونیستی و اسلامی باشد و مشکل سانسور شدن اینترنت را بتواند برای همیشه حل کند.
هدف از نوشتن این نوشتار توضیح در مورد این نرم افزار و روش کار آن و همچنین راهنمایی برای دریافت و نصب و استفاده آن است. امیدوارم این نوشتار بتواند ایرانیان را از دست فیلتر نظام تمامیت خواه، جنایتکار و منفور اسلامی ایران نجات دهد.
چرا سانسور؟

نظامهای ایدئولوگ کمونیستی و اسلامی، مثل نظام خلافت اسلامی در ایران، نظام سلطنتی خانواده آل سعود در عربستان، نظام کمونیستی جمهوری خلق چین، نظام کمونیستی کره شمالی و همچنین برخی حکومت های غیر اسلامی و غیر کمونیستی مستبد مثل حکومت فعلی مصر به خود اجازه میدهند که جلوی گسترش اطلاعات از طریق اینترنت را بگیرند. توضیح اینکه چرا این حکومت ها چنین کارهایی میکنند توضیح واضحات است اما به هر روی دلیلش جز این نیست که این حکومت ها بر نادانیی های مردم حکومت میکنند و دانا شدن مردم را بزرگترین تهدید برای خود میدانند. این حکومت ها به دلیل ضعیف بودن و فاسد بودن نمیتوانند همچون حکومتهای دموکراتیک پاسخگوی سخنان منتقدین خود باشند، از همین رو برای حفظ قدرت خود مجبورند که تمامی شاهراه های اطلاعاتی را کنترل کنند، تا بتوانند منتقدین خود را خفه کنند.
معمولاً نظامهای اسلامی با این هدف اینترنت را سانسور میکنند که مسلمانان نتوانند نظریات منتقدین اسلام را در رد اسلام مطالعه کنند. از دیدگاه روحانیت مردمی که تحصیلات دینی نداشته اند عوام هستند و نباید به این منابع دسترسی داشته باشند. روحانیت به خود این اجازه را میدهد که اندیشه خود را حقیقت مطلق بداند و از همین روی باقی عقاید و اندیشه ها را نیست و نابود کند. حال آنکه این کارشان خود نشان بسیار روشن و بزرگی از ضعف و پوسیدگی اندیشه ها و افکارشان است.
کشورهای کمونیستی نیز هیچوقت مایل نبوده اند مردم فقیر کشورشان زندگی سایر انسانها را در کشورهای مدرن کاپیتالیست ببیینند و به این فکر بیافتند که نظام کمونیستیشان منشاء بدبختی و فقر آنها است. آنها همچنین همچون روحانیون و سایر مستبدان هرگز قادر به پاسخگو بودن در مقابل سخنان منتقدینشان نبوده اند و از همین رو مجبور به نابود کردن و سانسور کردن آنها بوده اند.
ضعف این دولت ها در پاسخگویی به منتقدانشان دو دلیل عمده دارد، یکی ضعف باورها و ایدئولوژی هایی است که این حکومت ها بر آن مبتنی هستند (ضعف نرم افزاری) و دیگری فساد درونی که حاکمان خود بوجود می آورند (ضعف سخت افزاری).
تارنمای افشا تلاش میکند تا ضعف های باورهای اسلامی و فساد و بی اخلاقی اسلامگرایان را بطور مستدل و مستند در اختیار مخاطبانش قرار دهد.
معرفی نرم افزار Tor

برنامه Tor شامل مجموعه ابزارهایی است برای گستره وسیعی از سازمانها و اشخاص که میخواهند امنیت خودشان را بر روی اینترنت بهبود بخشند. استفاده از نرم افزار Tor بطور قطعی به شما این امکان را میدهد که بطور بی نام و نشان از خدمات اینترنتی مثل Web، Instant Messaging, IRC, SSH و هر تکنولوژی دیگری که بر پروتکول TCP مبتنی است استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزار شما همیشه میتوانید فیلتری که دولت های اسلامی و کمونیستی برای مردم کشورهایشان ایجاد کرده اند عبور کنید.
این نرم افزار، یک نرم افزار رایگان است که پشتیبان اصلی آن Electronic Frontier Foundation میباشد.
چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را دریافت کنیم؟

بسته کامل نرم افزار Tor که بتواند بر روی هر کامپیوتری که رویش سیستم عامل Windows نصب شده است کار کند، حدود 4 مگابایت حجم دارد. این نرم افزار را میتوانید از وبسایت اصلی این نرم افزار دریافت کنید، آدرس آن از این قرار است:
http://tor.eff.org
برنامه Tor را میتوانید روی چندین وبسایت دیگر نیز پیدا کنید، این نرم افزار هم سایتهای آیینه بسیاری وجود دارد و هم روی بسیاری از نرم افزارهای به اشتراک گذاری فایلها (P2P File Sharing Networks) میتوانید آنرا پیدا کنید.
آخرین نسخه از این برنامه که در ایران نیز آزمایش شده است و کار میکند را میتوانید در یک فایل از آدرس زیر دریافت کنید:
http://www.vidalia-project.net/dist/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.9.exe
آخرین نسخه های این نرم افزار را از اینجا دریافت کنید:
http://www.vidalia-project.net/download.php
احتمالاً آدرس بالا در کشورهای کمونیستی و اسلامی سانسور میشوند، در ایران گویا هنوز اسلامگرایان یاد نگرفته اند که پروتکول FTP را نیز سانسور کنند. به همین دلیل شما میتوانید فعلاً این نرم افزار را از آدرس زیر دریافت کنید.
ftp://ftp.osmirror.nl/pub/tor/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.9.exe
اگر آدرس بالا نکرد یک نسخه قدیمی تر را از آدرس زیر دریافت کنید.
ftp://ftp.osmirror.nl/pub/tor/vidalia-bundle-0.1.1.25-0.0.7.exe
اگر هیچ یک از روشهای بالا موفقیت آمیز نبوده اند، میتوانید از تکنولوژی Torrent برای دریافت این نرم افزار استفاده کنید. فایلهای Torrent این نرم افزار را میتوانید از آدرس زیر دریافت کنید:
http://opensource.depthstrike.com/?category=tor&page=0
اگر هیچیک از روشهای بالا موفقیت آمیز نبود، میتوانید در نهایت با آدرس ایمیل زیر تماس بگیرید.
get_tor@efsha.co.uk
و بعد از مدت کوتاهی آخرین نسخه قابل استفاده در ایران از این برنامه برای شما بطور خودکار ایمیل خواهد شد.
چگونه میتوانیم نرم افزار Tor را بر روی رایانه خود فعال کنیم؟

مجموعه Tor شامل سه نرم افزارTor، Vidalia ، Privoxy است که هرسه این برنامه ها باید همزمان در حال کار کردن باشند تا شما بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید. بعد از دریافت کردن فایل بالا آنرا اجرا کنید، چیزی شبیه صفحه زیر را خواهید دید.
بعد از کلیک کردن روی دکمه Next فرم زیر را خواهید دید. اگر از قبل یکی از اجزاء سه گانه نرم افزار Tor را نصب کرده اید، میتوانید آنها را انتخاب نکنید. اگر چنین نکرده اید باید حتماً همه گزینه ها را در فرم زیر انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.
بعد از انجام اینکارها کافی است یکبار کامپیوتر خود را ریست کنید تا نرم افزار فعال شود.
بعد از اینکه نرم افزار نصب شد دو علامت جدید را در گوشه سمت راست و پایین صفحه خواهید دید.
اگر روی علامتی که شبیه یک سیر سبز است راست کیک کنید، منوهای بالا را خواهید دید. حال اگر روی دکمه Start کلیک کنید نرم افزار Tor آغاز به کار میکند. اگر با مشکل خاصی روبرو نشوید رنگ این دو علامت به سبز تبدیل میشود و این به معنی موفقیت آمیز بودن تلاش شما است.
بعد از برپایی کامل برنامه و راه اندازی آن، باید برنامه های خود را بگونه ای تنظیم کنید که با نرم افزار Tor کار کنند. ما توصیه میکنیم برای مرور اینترنت از نرم افزار رایگان مرورگر اینترنتی FireFox استفاده کنید، اگر از این نرم افزار استفاده میکنید باید Plugin زیر را بوسیله FireFox دریافت کنید تا دکمه Tor به مرورگر شما اضافه شود:
Torbutton plugin
بعد از نصب این پلاگین کوچک، شما دکمه ریزی در زیر برگهای مرورگر خود خواهید دید:

حال هرگاه روی دکمه Tor کلیک کنید، Tor فعال خواهد شد و برعکس. اگر از سایر مرورگرها و برنامه های اینترنتی استفاده میکنید، باید آدرس Proxy را در آنها وارد کنید، تصویر زیر طریقه درست اینکار را نشان میدهد.

در هر برنامه دیگری کافی است که آدرس پراکسی را localhost بگذارید و پرت را 8118 قرار دهید. اگر میخواهید از نرم افزاری استفاده کنید که نیاز به پراکسی نوع Socks دارد، لازم است که آدرس localhost و پرت 9050 و نسخه Socks5 را استفاده کنید.
برای آزمایش کردن برنامه، آدرس آیپی خود را روی سایت
YourIP.US چک کنید، اگر کشور شما آن چیزی نیست که در آنجا نشان داده میشود، شما از Tor با موفقیت استفاده کرده اید. به شما تبریک میگوییم، کمونیست ها و اسلامگرایان نتوانسته اند شما انسان قرن 21 امی را پشت سانسور نگه دارند.
روش کارکرد این نرم افزار چگونه است؟

نرم افزار Tor را هزاران نفر در سرتاسر جهان استفاده میکنند. این نرم افزار تا زمانی کار میکند که حداقل دو نفر در سرتاسر جهان از آن استفاده کنند. روش کار آن بسیار شبیه به نرم افزارهای تشریک فایلهای اینترنتی است و بطور نسبی از سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به سایر راه حل های عبور از فیلتر برخوردار است.
چگونه میتوانیم به گسترش نرم افزار Tor کمک کنیم؟

شبکه Tor میتواند بسیار سریعتر از آنچه هم اکنون هست عمل کند، برای اینکه این شبکه سریعتر شود باید:
به این حرکت کمک مالی شود، مسئولین این شبکه میتوانند سرورهای قویتر و سریعتری خریداری کنند و در نتیجه سرعت کله شبکه بالاتر میرود. برای کمک مالی به این حرکت
اینجا را کلیک کنید. اگر با احزاب، سازمانها و نهادهایی آشنایی دارید که علاقه مند به آزادی بیان و مبارزه با سانسور اینترنتی در کشورهای اسلامی و کمونیستی هستند، حتماً نرم افزار Tor را به آنها معرفی کنید و از آنها بخواهید که به آن کمک مالی کنند. اگر میتوانید خود ماهیانه هرچند اندک به این حرکت انسان دوستانه و آزادی خواهانه کمک مالی کنید.
کاربران داوطلبی که در کشورهای غیر کمونیستی و غیر اسلامی زندگی میکنند اگر بر روی رایانه هایشان این نرم افزار را نصب کنند سرعت دسترسی باقی مردم جهان نیز بالاتر خواهد رفت. اگر شما خارج از این کشورها زندگی میکنید بسیار خوب است که برای کمک به سایر انسانها چنین کنید.
کاربران بیشتری باید از این برنامه استفاده کنند و با آن آشنا شوند. این برنامه را به تمام دوستان و آشنایانتان معرفی کنید.
یک درخواست اخلاقی از صاحبان وبسایتها.

برای مبارزه با سانسور و ترویج آزادی بیان، این توضیحات و در صورت امکان برنامه Tor را بر روی سایت های خود قرار دهید تا مردم بیشتری با این نرم افزار آشنا شوند و از آن استفاده کنند.
یک درخواست اخلاقی از کاربران Tor.

از نرم افزار Tor برای دیدن فایلهای پورنوگرافی استفاده نکنید، اینکار باعث میشود که سرعت شبکه پایین بیاید و نیازهای ضروری تری برآورده نشوند. فراموش نکنید که این نرم افزار بواسطه فداکاری سایر انسانها است که برپا است و کار میکند، شما نیز اخلاقاً مسئولید که از آن درست استفاده کنید. برای دیدن فایلهای پورنوگرافی از برنامه های زیر استفاده کنید، این برنامه ها قابل سانسور شدن نیستند و مقدار زیادی پورنوگرافی رایگان را در اخیتار شما قرار میدهند:
Kazaa
Imesh
LimeWire
Emule
DC++

Keine Kommentare: